برنامه  زمانی امتحانات پایان ترم دانشگاه EMU در نیمسال 2017-2016 و نکاتی در مورد فصل امتحانات

برنامه زمانی امتحانات پایان ترم دانشگاه EMU در نیمسال 2017-2016 و نکاتی در مورد فصل امتحانات

1395/09/19
نوشته شده توسط : مدیر

برنامه  زمانی امتحانات پایان ترم دانشگاه EMU در نیمسال 2017-2016  در لینک زیر:

https://stdportal.emu.edu.tr/ExamList.asp

نکاتی در مورد فصل امتحانات :

اشتباه متداول فراوانی ميان دانش آموزان و دانشجویان در خصوص درس خواندن وجود دارد که شب بيداری، مثال بارز آن است.  بهترين کار برای دانش آموزان و دانشجویان درس خواندن در روز و خواب به موقع شبانه است. بيداری شبانه برای درس خواندن و خواب تا دم ظهر، روش مناسبی برای درس خواندن نيست..

نکاتی راجع به دوران امتحانات

 مدیریت انرژی

در دوران امتحانات شما با حدود ۱۰ تا امتحان روبرو هستید باید از لحاظ ذهنی خودتان را آماده کنید که تا پایان امتحانات انرژی داشته باشید دوران امتحانات مثل یک ماراتن است که در آخر کسی پیروز می شود که در کل مسابقه انرژی داشته باشد. مدیریت انرژی در دوران امتحانات بحث بسیار مهمی است اینکه شما باید انرژی خود را بیهوده تلف نکنید بعد از امتحان سریع به خانه برگردید و از رفت و آمد ها و دیدار های اضافی در این دوران بپرهیزید.

😖استرس در دوران امتحانات

دو نوع استرس وجود دارد استرس مثبت و استرس منفی.

 😉استرس مثبت : باعث رشد انسان می شود و سازنده است هر انسانی برای کاری که زحمت کشیده یا قرار هست موفقیتی بدست بیاورد اندکی استرس دارد که این خوب است.

😕 استرس منفی : باعث کاهش کارآیی مغز و خسته شدن زود هنگام و آشفتگی می شود.

📚 تاثیر یک امتحان بر دیگری

اگر در امتحانی به دلیل خاصی نمره ی دلخواهتان را کسب نکردید نباید این موضوع باعث شود که روی امتحان بعدی شما تاثیر منفی بگذارد یکی از ویژگی های ماراتن امتحانات حفظ و مدیریت انرژی است. به هیچ وجه بلافاصله بعد از امتحان شروع به مطالعه برای امتحان بعدی نکنید. این کار شما را کسل و خسته می کند . حتما بعد از امتحان یک یا دو ساعت استراحت کنید.

 خواب

خواب نقش مهمی در دوران امتحانات دارد سعی کنید صبح ها حداکثر ساعت هشت شروع به مطالعه کنید ظهرها حدود یک ساعت استراحت کنید و شب ها هم به موقع بخوابید . هشت ساعت خواب کافیست.

🚵حفظ سلامتی🚴

در دوران امتحانات بیشتر از قبل مواظب سلامتی خود باشید به علت سردی هوا ممکن است شما دچار سرماخوردگی شوید و این تاثیر منفی در روند امتحانات شما خواهد داشت. سعی کنید در دوران امتحانات حتما تحرک داشته باشید نرمش صبحگاهی یا پیاده روی بسیار موثر است.

  🍝تغذیه

🍺 در طول روز آب کافی بیاشامید نوشیدن آب به حفظ آرامش شما کمک خواهد کرد.

🧀🍳 صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ، نان سنگک یا بربری با عسل یا پنیر استفاده کنید.

☕️ اگر احساس خستگی می کنید، کمی استراحت کنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی شود.

🍎  خوردن آجیل از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم است، به یادگیری کمک می کند، زیرا کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.