تاریخ  و هزینه ثبت نام آزمون یوس(ورودی دانشگاههای ترکیه ) در سال 2018

تاریخ و هزینه ثبت نام آزمون یوس(ورودی دانشگاههای ترکیه ) در سال 2018

1396/10/17
نوشته شده توسط : مدیر

ورود به دانشگاه در کشور ترکیه:

ورود به دانشگاه از مقطع دیپلم دبیرستان به بعد همانند ایران منوط به شرکت و قبولی در کنکور سراسری کشور ترکیه می باشد و در مقاطع بالاتر بستگی به ضوابط و قوانین هر دانشگاه دارد. با توجه به سطح معلومات دبیرستانی و هوش سرشار دانش آموزان ایرانی در مقایسه با داوطلبان سایر کشورهای منطقه و همچنین اعتبار علمی بسیار بالای دانشگاههای ترکیه، هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی بسیار پائین این کشور، برگزاری آزمون به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی، سهل الوصول بودن تردد به کشور ترکیه و عوامل بسیاری از این قبیل فرصت استثنایی برای داوطلبین ایرانی مهیا شده است تا با شانس قبولی بسیار بالا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه و چه بسا دانشگاههای آمریکا نصیبشان گردد.

آزمون YÖS چیست؟

آزمون دانشجویان خارجی تبار که بصورت مخفف آزمون YÖS  نامیده می شود، آزمونی است که همه ساله از سوی دانشگاههای دولتی و خصوصی کشور ترکیه برای آن دسته از دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند برگزار می شود. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همه ساله با تخصیص ظرفیت مخصوص پذیرش دانشجویان خارجی تبار، نسبت به پذیرش داوطلبان اقدام می نمایند.دانش آموزانی که در دوره های آموزشی آزمون مذکور شرکت می نمایند به راحتی می توانند با ورود دانشگاههای برتر ترکیه به تحصیلات تکمیلی خود دراین کشور ادامه دهند.


شرایط شرکت کنندگان در آزمون:

برای شرکت در این آزمون شرط سنی وجود نداشته و کلیة دانش آموزان اعم از دبیرستان، فنی حرفه ای، کار دانش، هنرستان و ... که در سال آخر دبیرستان بوده و یا دارای دیپلم متوسطه یازده ساله می باشند اجازه شرکت در این آزمون را خواهند داشت.


مواد درسی و نحوه ارزشیابی:

1. آزمون YÖS شامل دو قسمت می باشد: قسمت اول: آزمون YÖS جهت سنجش استعدادهای آموزشی پایه شامل هوش و استعداد تحصیلی، ریاضی،وهندسه  در حد دوره دبیرستان، و شامل 80 سؤال تستی 5 گزینه ای در مدت 90 دقیقه به دو زبان انگلیسی و ترکی طراحی می گردد و مبنای اصلی پذیرش دانشجو می باشد.
قسمت دوم: سنجش سطح اطلاعات داوطلب به زبان ترکی می باشد که در این آزمون به هر داوطلب نمره A یا B یا C داده خواهد شد.
2. در این آزمون تنها یک پاسخ از پنج پاسخ صحیح بوده و می بایست فقط یک خانه خالی از پاسخ نامه با مداد مشکی نرم علامت گذاری گردد. 


زمان آزمون:

آزمون YÖS تقریبا از اواخر فرودین شروع می شود و هر دانشگاه بسته به تقویم آموزشی خود آزمون را برگزار می کند و تاریخ آنها اکثرا تداخلی با همدیگر ندارد لذا داوطلبین نگران نباشند چرا که میتوانند همزمان به آزمون چندین دانشگاه ثبت نام کنند.

 

برای مشاهده زمان وهزینه ثبت نام آزمون کلیک کنید.